AKTUELT

Hvorfor du skal udsende nyhedsbreve

Derfor skal du udsende nyhedsbreve

Fredag den 1. oktober handler det om nyhedsbreve, om hvad du kan få ud af at udsende nyhedsbreve, og hvordan du kommer i gang.

For de fleste virksomheder er nyhedsbreve en effektiv måde at få kontakt til kunderne og øge salget, og mange overser styrken i e -mail som en marketingkanal. Det afhænger af din målgruppe, hvor meget du kan få ud af det, og om det kan betale sig i forhold til arbejdsindsatsen. Men henvender du dig til voksne mennesker, så tjekker de e -mails oftere, end de handler online eller besøger de sociale medier.

Top of mind

Ved at udsende nyhedsbreve, holder du dig selv og dit brand i tankerne hos dine modtagere med ideer og påmindelser om, hvordan du kan hjælpe. Det kræver selvfølgelig, at dit nyhedsbrev er godt og har nyttig information i forhold til, hvad du sælger. Med dine e-mails minder du læserne om, at du er der for at hjælpe.

Med nyhedsbreve har du en salgskanal til en målgruppe, der på forhånd har tilkendegivet, at de er interesserede i dig og dit produkt. De køber ikke ved første kontakt, men så har du jo heldigvis fået deres tilladelse til at skrive til dem igen. Ved at opsætte serier af e-mails, der afsendes med et vist interval efter tilmeldingen, kan du gøre denne salgskanal meget effektiv.

Journalist Inge Bang har de sidste 10 år hjulpet mange af sine kunder med udsendelse af nyhedsbreve – der er ingen One size fits all. Som med al anden kommunikation skal din strategi med dine nyhedsbreve være styret af din målgruppe. Det handler om at skabe værdi.

 

Program for mødet 1. oktober:

  • Præsentationsrunde – vi kigger fremad:
    Hvad er din plan for din virksomhed de næste måneder frem til nytår? Max. 2 min. til hver.
    Derefter konstruktiv feedback.
  • Oplæg ved journalist Inge Bang:
    Hvorfor skal du udsende nyhedsbreve, og hvordan kommer du i gang?
    Vi arbejder med vores egne virksomheder og målgrupper.
  • Søgninger og siden sidst – her deler vi, hvordan vi har brugt hinanden i netværket siden sidste møde.

Mødeleder Arkitekt Jan Bille

Tilmeld dig mødet

Læs mere om oplægsholderen:
Inge Bang, EWEB kommunikation

Del opslaget: