Hvordan måler man effekten og kvaliteten af organisationens kommunikation og andre ikke finansielle resultater? Det er en stor udfordring i mange virksomheder, men har gennem de sidste 20 år været mit speciale, som jeg dels har skrevet om i lærebogen “Mål dine resultater” samt en række faglige artikler.
Jeg er desuden fast underviser på diplomforløbet på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor jeg har stået for design af det faglige indhold på en række af forløbene.
Journalist Karin Sloth holder foredrag og interne workshops i, hvordan den enkelte virksomhed får det største udbytte af arbejdet med kommunikation, hvad enten det er internt eller eksternt, og hvordan man løbende kan dokumentere, om man opnår den ønskede effekt af kommunikationsarbejdet – ikke mindst i forbindelse med organisationsændringer.
Jeg hjælper også med at få designet undersøgelser og analyser, så man dels får valgt rette metode, omfang og fokus, så man får indhentet relevant og retvisende viden.
Da jeg gennem 40 år har arbejdet med koblingen mellem ledelse, organisation og kommunikation, så løser jeg på konsulentbasis også opgaver i forhold til leder- og organisationsudvikling specielt i forhold til kommunikationsarbejdet.
LinkedIn-gruppen Mål dine resultater